BEZGOTÓWKOWE ROZLICZENIE Z UBEZPIECZYCIELEM

Całe rozliczenie polega na tym, że wykonujemy u Państwa usługę lokalizacji i nie pobieramy za to od razu wynagrodzenia. Wyciek zostaje znaleziony i naprawiony, ale po zakończeniu prac podpisujemy tylko dokumenty.

Podobnie wygląda kwestia osuszania.

POLISA A ROZLICZENIE BEZGOTÓWKOWE

Drodzy Państwo, nie wszystkie polisy ubezpieczeniowe pozwalają na rozliczenie bezgotówkowe. Niestety kryterium wypłacalności polisy weryfikowane jest przez wysokość składki. Jeżeli osoba sprzedająca ubezpieczenie chce Państwu sprzedać dobrą i tanią polisę, to znaczy że nie ma pojęcia o problemach z wypłacalnościami polis o niskich składach rocznych.

Moja rada: należy kupić maksymalnie dobrą polisę na jaką nas stać w momencie jej zakupu. Koniec rady.

W celu uzyskania zwrotu kosztów lokalizacji wycieku i jego naprawy polisa musi mieć opcję POSZUKIWANIA PRZYCZYNY SZKODY. Bez wykupienia tego wariantu polisy towarzystwa ubezpieczeniowe nie zwracają kosztów diagnostycznych. Warto zadzwonić na infolinię towarzystwa ubezpieczeniowego lub zapytać swojego brokera czy Państwa polisa na wykupioną opcję POSZUKIWANIA PRZYCZYNY SZKODY. Jeżeli jest poszukiwanie przyczyny szkody – SUPER ! – czyli możemy działać dalej. Proszę sprawdzić czy Państwa polisa nie ma ograniczenia kwoty wypłaty za wykonane prace diagnostyczne do określonego limitu cenowego (czasami jest to np. 300 lub 1200 zł) lub wartości procentowej ubezpieczonej nieruchomości. To zwykle jest haczyk całej polisy. Warto też dowiedzieć się jaka jest realna kwota jaką ubezpieczyciel może przyznać na diagnostykę i naprawę usterki, wraz z naprawami płytek ceramicznych, demontażem pryszniców i wanien itp.

Mam nadzieję, że nadal zachowujecie Państwo stoicki spokój.

NASZ SPOSÓB NA ROZLICZENIE BEZGOTÓWKOWE

Proszę pamiętać, że w żadnym punkcie naszej współpracy nie zamierzam Państwa oszukać, ani wprowadzić w błąd. Jak się sami Państwo przekonają, zależy mi tak samo jak Państwu na zwrocie od TU kosztów poniesionych prac diagnostycznych i naprawczych. Najgorsze co może nas spotkać, to rozbieżne zdania na proste kwestie finansowe.

Do rzeczy. Na podstawie wielu lat obserwacji rynku ubezpieczeń i ogólnej niechęci wypłaty należnych odszkodowań dla klientów stwierdzam, że z roku na rok jest coraz gorzej. Myślę, że ma to związek z mniejszymi wpływami składek polis (coraz mniej ludzi stać opłacić polisę) oraz ogólnym podejrzeniem osób weryfikujących szkody, że każdy kto chce otrzymać odszkodowanie na pewno chce je wyłudzić. Oszustów niestety nie brakuje, spotykam się z tym procederem bardzo często i darzę go wyjątkową odrazą.

Przeprowadzę Państwa przez całą procedurę rozliczenia bezgotówkowego. Nie opisuję całego procesu, ponieważ byłaby to pożywka dla konkurencji. Najważniejsze, że nie wykonujemy żadnej pracy diagnostycznej czy rozbiórkowej bez akceptacji ubezpieczyciela, a to daje Państwu pewność, że cała nasza faktura za wykonaną usługę zostanie zwrócona.

BEZGOTÓWKOWY BIEG DIAGNOSTYCZNY

Sam wymyśliłem ten termin na potrzeby bezgotówkowych diagnostyk jakie wykonujemy codziennie w domach klientów.

Cały proces przybliżę w kilku punktach:

  1. Przed lub po zgłoszeniu szkody proszę o kontakt telefoniczny – 731 925 925 – zapytam o podstawowe informacje: gdzie (tylko śląskie), jak się objawia, kto ubezpiecza?
  2. Jeżeli szkoda nie jest zgłoszona pomogę prawidłowo zgłosić szkodę.
  3. Będę potrzebował informacje: 1. Kto jest na polisie? 2. Gdzie jest dom lub mieszkanie? 3. Proszę przygotować adres email.
  4. Wytłumaczę nasze wspólne działanie względem ubezpieczalni.
  5. Umawiamy się na dogodny termin.

DWA MODELE ROZLICZENIA BEZ GOTÓWKI

W największym skrócie proponuję dwa sposoby rozliczenia kosztów bez natychmiastowej zapłaty za wykonane prace.

  1. Klient podpisuje z nami umowę cesji i zrzeka się na nas wypłaty kwoty ubezpieczenia. Przelew na nasze konto wykonywany jest z konta ubezpieczyciela na podstawie wystawionej faktury.
  2. Klient podpisuje z nami umowę i płaci nam po otrzymaniu wypłaty odszkodowania na jego osobiste konto. Przelew na nasze konto wykonuje klient.

W obydwu przypadkach klient zawsze jest odpowiedzialny przed nami finansowo. Jeżeli ubezpieczenie z jakiegoś powodu odmówi ubezpieczenia, to klient odpowiada przed naszą firmą finansowo na kwotę jaka została wpisana na fakturze VAT za wykonaną usługę. Minimalizujemy to zagrożenie przez konieczność otrzymania pisemnego potwierdzenia kosztów od ubezpieczyciela przed rozpoczęciem naszych prac diagnostycznych. Jak wynika z naszych obliczeń 95% wszystkich diagnostyk rozliczanych jest bezgotówkowo.

ZAGROŻENIA

Należy pamiętać, że nie wszystkie szkody są płacone przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Bardzo wiele szkód jest określanych przez likwidatorów jako „niedbałość” czyli pokrywają je tylko polisy z opcją wszystkich ryzyk (all risk) lub jako tzw. „szkody trwałe” Najgorsze jest to, że nie ma pewności, kto będzie weryfikował szkodę, jaki ma bagaż doświadczeń i jaka będzie jego decyzja. Nie ma jednego modelu i kryteriów likwidacji szkody, są za to różni ludzie…

W przypadku kiedy po przyjeździe do klienta widzimy szkodę, która nie kwalifikuje się do zwrotu kosztów, mówimy o tym. Najgorzej, jeżeli klient jest przekonany o skuteczności swojego ubezpieczyciela, domaga się diagnostyki i jeszcze chce FV. Mija miesiąc i prosi o jej skasowanie, ponieważ ubezpieczenie odmówiło wypłaty odszkodowania. No porażka jakaś, ale takich osób jest coraz więcej. Nie wystawiamy korekt faktur w takich przypadkach.

FIRMY DO LOKALIZACJI NARZUCONE PRZEZ FIRMĘ UBEZPIECZENIOWĄ

W żadnym przypadku żadna firma ubezpieczeniowa nie może narzucić Państwu swojego wykonawcy. Z doświadczenia wiem, jak to wygląda. Po zgłoszeniu szkody, dostajecie Państwo wiadomość o treści, że: „…nasze towarzystwo ubezpieczeniowe rekomenduje firmę XYZ”. Zwykle chodzi o osuszanie, ale czasami dzieje się tak również w kwestii diagnostyki wycieków. Zwykle są to duże ogólnopolskie firmy, wykonujące prace na terenie całego kraju. Wiem za jakie stawki pracują i ile mają zapłacone za dojazd i najprostsze prace diagnostyczne. Bez względu kto ich wysyła, nie są to stawki, za które pracują firmy z wolnego rynku. My nie musimy wykonywać bezsensownych badań w celu ukrycia kosztów dojazdu, nie mamy też limitu ceny do którego musimy się zmieścić, żeby wykryć nieszczelność, a po jego przekroczeniu pozostaje tylko kucie praktycznie na oślep. To jest właśnie patologia diagnostyki wycieku, niestety zmierza to w złą stronę. Dodam jeszcze tylko, że zwykle ekipy te są zwykłymi hydraulikami bez większego doświadczenia, pracujące doraźnie na danym terenie. Cały przyjazd i prace rzeczywiście są regulowane pomiędzy ubezpieczycielem, a zleconą firmą diagnostyczną. Jest jednak haczyk. Jeżeli budynek lub mieszkanie zostaną poważne uszkodzone po wizycie rekomendowanej firmy diagnostycznej to czy ubezpieczenia pokrywa te naprawy w innym trybie niż zwykle? No właśnie nie. A kto likwidował szkody budowlane z TU ten się w cyrku nie śmieje. Temat zwrotu na szkody budowlane to długa historia. Oddają grosze, nie płacą za materiały, ceny robocizny są zwykle niesamowicie zaniżone.

Podsumowując: lepiej wynająć zaufaną firmę, z doświadczeniem; dostać potwierdzenie kosztów, ograniczyć zniszczenia do minimum, otrzymać zwrot kosztów, naprawić szkody i żyć sobie spokojnie, patrząc od czasu do czasu w niebo, szepcząc do siebie, aby nigdy więcej nie musiały do nas podjeżdżać oklejone furgony z logiem wyciek.pl, na żorskich numerach rejestracyjnych;)

Dziękuję za uwagę

Pozdrowienia

Maciej Krysztafkiewicz